پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

نياز به ازدواج و جواناني كه خودكشي عشقي مي كنند

۸ بازديد

نياز به ازدواج اهميت ندارد؟ ازدواج يك سنت ديرينه است كه بسيار مهم و سرنوشت ساز مي باشد، يكي از تصميماتي كه در زندگي فرد بسيار مهم است تصميم به ازدواج و انتخاب همسر مي باشد.
افراد براي اين كه ازدواج موفق و خوبي داشته باشند بايد قبل از ازدواج دلايل خود را به خوبي بشناسند و پس از بررسي اين دلايل براي ازدواج تصميم بگيرند.
براي آن كه شريك زندگي مناسبي را براي خود انتخاب كنيد، بايد دلايل خود را براي ازدواج بدانيد و آن ها را بررسي كنيد و ويژگي هاي طرف مقابل تان بررسي كنيد، در اين صورت مي توانيد براي ازدواج و تشكيل خانواده تصميم بگيريد، شما با آمادگي كامل و با شناخت دقيق مي توانيد براي ازدواج اقدام كنيد.
اگر به صورت عجولانه و بدون هيچ پيش زمينه اي شريك زندگي را انتخاب كنيد مشكلاتي براي شما به وجود مي آيد.
ازدواج كانوني است كه براي رفع نياز هاي اساسي زنان و مردان صورت مي گيرد، ازدواج يكي از مهم ترين و سرنوشت سازترين قدمي است كه فرد در زندگي انجام مي دهد و اگر انتخاب درستي داشته باشد، زندگي فرد مي تواند در جهت مثبت عوض شود و او را به سعادت و كمال برساند و علاوه بر آن باعث رشد فردي و اخلاقي فرد مي شود.
گاهي اوقات فرد ممكن است ازدواج ناموفقي داشته باشد كه در اين صورت تاثيرات مخربي بر روي شخصيت او ايجاد مي شود و فرد دچار غم، پرخاشگري و افسردگي مي شود و به طور كلي شكست در ازدواج تمام زندگي فرد را مختل مي كند.
نيازهاي به ازدواج و تشكيل خانوادهزماني كه فرد به سن ازدواج و تشكيل خانواده رسيد بايد شريك زندگي براي خود تعيين كند، انتخاب شريك زندگي چه براي مرد يا زن يك انتخاب بسيار مهم و اساسي مي باشد، زيرا شريك زندگي سرنوشت انسان را مي سازد و همراه خوبي در زندگي  مي باشد.


گاهي فرد به ازدواج به طور جدي توجه نمي كند و معيار هاي خاصي براي ازدواج ندارد يا به معيار هايش توجه نمي كند و چشم و گوش بسته تصميم به ازدواج مي گيرد.
همچنين گاهي افراد معيار هاي خاصي دارد اما  آن ها را با ويژگي هاي طرف مقابل بررسي نمي كند و نمي تواند به شناخت برسد، و همين عوامل باعث مي شود تا فرد در زندگي دچار شكست شده و طلاق بگيرد و به مي توان از آن به عنوان علل عمده طلاق ياد كرد.
ازدواج موفق تاثيرات مثبتي بر روي زندگي مشترك مي گذارد و باعث آرامش بخشيدن به زوجين، دور نگه داشتن آن ها از خطر و موانعي براي رفتار خطرناك مي باشد.
افراد بايد اين نكته را در نظر بگيرند كه زندگي شان تحت تاثير ۵ خواسته و نياز هاي اساسي مي باشد  كه عبارت اند از : دوست داشته شدن، جاودانگي، استقلال، نيرومندي و سرگرمي

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-نياز به ازدواج و جواناني كه خودكشي عشقي مي كنند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.