جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1399

مشاوره خانواده

مركز مشاوره ازدواج خوب

۱۸ بازديد

مركز مشاوره ازدواج مي تواند راهكار مطلوبي براي اطمينان خاطر از يك ازدواج موفق باشد. در مراكز مشاوره ازدواج بسياري از مسائل بررسي مي شوند. در مركز مشاوره براي ازدواج با استفاده از مشاوران مجرب روانشناسي همه سنين مي توانند به راهكارهاي مناسب براي آينده خود دست يابند.
مركز مشاوره ازدواج طي چند جلسه مشاوره اي كه بين مشاور و افراد برگزار مي كند نكات مهم و حياتي را براي پيش از ازدواج زوجين بيان كرده و آنها را براي ازدواج موفق و پايدار آماده مي كند. اين در حالي است كه مركز مشاوره براي ازدواج يكي از موثرترين راههاي پيشگيري از اين آسيب ها و مشكلات است. اخيرا، فعاليت هاي تقويت زندگي زناشويي به برنامه هاي مشاوره ازدواج تبديل شده است.
نمايشگر ويديو
00:0006:15


با استفاده از آموزش هاي قبل از ازدواج زوجين مي توانند آغازگر يك رابطه صحيح و پايدار و در عين حال يك ازدواج كاملا موفق و ماندگار باشند.
آموزش هاي قبل از ازدواج طيف وسيعي از آموزش ها از جمله آموزش هاي رفتاري اجتماعي، روابط جنسي، تربيتي، عشق و موارد مورد نياز ديگر را در بر خواهد گرفت.براساس نتايج تحقيقات، آموزش و مديريت زوجين در زمينه بهداشت باروري تاثير مثبت بر رفتارهاي جنسي آنها داشته و بر تصميم گيري آنان در استفاده مناسب از روش هاي پيشگيري از بارداري موثر خواهد بود. در ايران طرح آموزش و مشاوره ازدواج از سال 1370 به اجرا در آمده است. هدف از اجراي اين طرح ارتقاي سطح آگاهي زوجين در خصوص اهميت و ضرورت كنترل جمعيت و بهداشت باروري، شناخت عميق تر زوجين از يكديگر، بهبود روابط عاطفي بين زوجين و تحكيم روابط بين آنان است.
خدمات مركز مشاوره ازدواجدر مركز مشاوره ازدواج بسياري از موارد استاندارد روانشناسي و مورد نياز براي ازدواج موفق توسط روانشناسان مجرب بررسي و ارايه خواهد شد، همچنين با انجام تست هاي معتبر كلينيكي پيش از ازدواج مي توان از تناسب زوجين اطلاعات عميق تري كسب نمود و از ازدواجي مناسب و پايدار اطمينان بيشتري حاصل نمود.

منبع:  مركز مشاوره ستاره ايرانيان-مركز مشاوره ازدواج خوب

كليپ اموزشي اختلال افسردگي

۱۵ بازديد

روانشناس پورحقگو
چرا ما افسرده مي شويم؟
افسردگي چه دليلي دارد؟
اين كليپ اموزشي اختلال افسردگي را مشاهده كنيد


كليپ اموزشي اختلال افسردگيسايت مركز مشاوره ايرانيان همواره در كنار شماست. مشاهده كليپ روانشناسي ، تست روانشناسي آنلاين ، مشاوره جنسي
چگونه اعتياد به اينترنت را ترك كنيمدرمان اضطراب اجتماعي

منبع:  مركز مشاوره ستاره ايرانيان-كليپ اموزشي اختلال افسردگي

مقاله كنترل خشم

۱۵ بازديد

مقاله كنترل خشم:اشخاص زيادي هستند كه براي يك لحظه از غفلت .
و از دست دادن كنترل، به خود و بستگان خود پشيمان شده اند.
كنترل خشم يكي از نيازهاي اصلي انسان است.مقاله كنترل خشم
و هر كس بايد اين توانايي را بدست آورد، اما چگونه؟
مقاله كنترل خشم را دنبال كنيد تا راهكارهاي ان را بياموزيد.
تاكنون، شما بايد افرادي را كه چيزي در خشم مي گويند .
ببينند و سپس از ديگران عذرخواهي مي كنند.
اما ما نبايد هرگز فراموش نكنيم كه كلمه اي كه يكبار گفته شد .
يا يك بار انجام شد نمي تواند برگردد و گفته شده است.
اساس مقاله كنترل خشمبنابراين، اين مسئله از اهميت بسيار برخوردار است .
كه ما بايد راه هايي براي كنترل خشم خود را براي حفظ امنيت خودمان از موقعيت هاي ناخوشايند ياد بگيريم.


چگونه مي توان كنترل خشم را انجام داد؟مقاله كنترل خشم
در اينجا ساده ترين و موثرترين راه براي كنترل خشم است.
ريتم تنفس خود را تغيير دهيد و احساسات مختلفي را تجربه كنيد:
به ياد داشته باشيد، شما نمي خواهيد نفس عميق بكشيد، اما ريتم خود را تغيير دهيد.بهتر است اين توضيح را به طور دقيق توضيح دهيد، هر احساس ريتم تنفسي خود را دارد.اين به اين معني است كه ريتم تنفس شما در شادي و غم متفاوت است.با همان ريتم در آرامش كنترل روي خشم به وجود مي آيد.مركز ” مشاوره ستاره ايرانيان” تنها كلينيك شبانه روزي تخصصي و روانشناسي در ايران.

منبع:  مركز مشاوره ستاره ايرانيان-مقاله كنترل خشم

سوالات جنسي متداول

۲۰ بازديد

راه هاي جلوگيري از انتقال بيماري هپاتيت ب در رابطه زناشويي بين همسران
هپاتيت ب بيماري است كه مثل ايدز از راه انتقال خوني و ترشحات مهبلي(در زنان ) و مني (در مردان) به ديگر افراد منتقل مي شود. شما مي‎توانيد بعد از استفاده واكسن مربوطه كه در طي سه مرحله انجام مي‎شود تا حدودي از مبتلا شدن به اين بيماري در امان باشيد. در رابطه با نزديكي تان حتما بايد از كاندوم بهره بگيرد و در رابطه با داشتن جراحت و يا زخم در دستگاه تناسلي (مانند تبخال تناسلي) تا بهبودي كامل آن و دريافت تاييد پزشك معالج اقدام به رابطه جنسي نكنيد. چون انتقال مريضي هاي مقاربتي چون هرپس (تبخال) به وسيله كاندوم قابل پيش گيري نمي‎باشند. و به وسيله ي  تركيدن تبخال‎ و آزاد شدن مايع آن شخص مي‎تواند ويروس‎هاي عامل هپاتيت را به همسرش خود منتقل كند.


 تاثير پوشيدن لباس زير تنگ مردانه در باروري و يا توانايي جنسي مردان
با توجه به شكل آلت تناسلي مردان كه در خارج از بدنشان قرار دارد محققين هم به انجام آزمايش‎هايي براي روشن شدن اين احتمال پرداخته‎اند. ولي تا كنون كه موفق نشده اند به نتايج خاصي دست پيدا كنند . ولي گزارشي هم مبني بر تاثير منفي لباس زير تنگ مردانه بر روي ميزان اسپرمي كه در بدنشان به وجود مي آيد مي‎شود نداشته‎ايم. نتايج مطالعه‎اي كه در اُكتبر  سال ۱۹۹۸ در نشريه ارولوژي به منتشر شده بود كه حاكي از اين بود كه استفاده از شورت‎هاي تنگ بر روي توان باروري مردان اثر منفي ندارد. اما به طور كلي، زير فشار گذاشتن بيضه‎ها كار صحيحي نيست زيرا مي تواند خونرساني را دچار اختلال كند.
تمرينات كگل يا كف لگني براي خانم ها و آقايان
اين تمرينات به وسيله ي دكتر آرنولد كِگِل جهت كمك به بهبود وضعيت جسماني زنان بعد از زايمان ارائه شد و هدف از انجام آن بالا بردن توان عضلات لگني در زنان و در نتيجه متوقف كردن خونريزي بعد از زايمان بود. دكتر كگل بعدها متوجه شد كه انجام اين تمرينات به بالا بردن لذت جنسي نيز كمك مي‎كند. انواع اين حركات زياد است اما ريشه‎ي همگي آن‎ها يكي مي باشد.

تمرينات براي مردان و زنان:
دفع ادرار را در هنگام دستشويي كردن بوسيله‎ي منقبض كردن عضلات لگني مهار كنيد و پس از آن دوباره رها كنيد.عضله هاي لگن را منقبض كنيد، به مدت يك ثانيه نگه داريد و سپس رها كنيد. اين حركت را روزي سه بار و هر دفعه ده بارانجام دهيد. تدريجا تعداد انقباضها و تعداد دفعات انجام تمرينات را به ده بار انقباض به ميزان بيست دفعه در روز برسانيد.جهت تنوع در انجام اين تمرينات مدت زمان انقباض را به سه ثانيه افزايش دهيد و سپس عضلات را رها كنيد. شما قادريد مخلوطي از تمرين‎ها را انجام دهيد (يكبار تعداد دفعات را طولاني و كوتاه كنيد و بار بعد ميزان انقباضات را).

منبع:  مركز مشاوره ستاره ايرانيان-سوالات جنسي متداول

كارهاي كودك را تاييد كنيم يا با او قاطع باشيم؟

۲۶ بازديد

كارهاي كودك را تاييد كنيم يا با او قاطع باشيم؟
«دست نزن عزيزم» كافيه ديگه! مگه به تو نمي‌گم اين كارو نكن! در ذهن تصور كنيد كه يكي از آن روزهاي وحشتناك است كه هرگونه ترفندهاي از طرف شما بي‌اثر مانده است و هر شيطنت و آتشي كه كودكتان دلش مي‌خواسته، سوزانده است.يك روز وحشتناكي را تصور كنيد كه ترفندهايي كه به طور معمول موثر از آب در مي‌آمد، بي‌اثر مانده و كودك دلبندتان به اصطلاح هر آتشي دلش مي‌خواسته، سوزانده است و هر چقدر شما به او گفته‌ايد «بسه ديگه! مگه نمي‌گم نكن!» گوش‌هايش به صحبت‌هاي شما بدهكار نيست و توجهي نمي‌كند. بالاخره از كوره در مي‌رويد و مقداري صدايتان را بلندتر مي‌كنيد و كمي تندتر با او صحبت مي‌كنيد؛ ولي كجاست گوش شنوا؟ جالب است بدانيد از نگاه كودكتان، او توانسته به وسيله شيطنت‌هاي خودش، توجه شما را به سمت خودش جلب كرده و مطمئنا برايش مهم نيست كه اين جلب توجه از سمت شما مثبت باشد يا منفي.تاييد كودكممكن است برخي مواقع به خودتان بباليد كه چقدر خوب است كه خونسردي خودم را حفظ كردم و شايد گاهي داد و فرياد هم به ذهنتان نرسد و مواردي اينچنيني را از خودتان بروز ندهيد و فقط بگوييد «دست نزن عزيزم»، ولي دوباره هيچ گوش شنوايي از طرف كودكتان نيست كه به اين حرف‌ها توجه كند. پس در نهايت چه بايد كرد؟


وقتي كودك خطايي را مرتكب شد، با چه روشي با او حرف بزنيم؟خوب است بدانيد براي اين‌كه كودك را به سمت رفتار درست و مناسب سوق دهيم، بايد اول برخورد درست و صحيح را با كودك ياد گرفت و از راه‌هاي خودش وارد شد. چون ندانستن و تجربه نداشتن در اين زمينه، ممكن است كار دست شما بدهد و رويه و روش رفتاري اشتباه شما باعث شود كه كودكتان پرخاش كند و گاهي اوقات با حركات عجيب و پرخاشگرانه، شما را ناراحت كند.موقعي كه مي‌خواهيد با كودكتان حرف بزنيد، بايد به چگونگي و نوع صحبتتان فكر كنيد، چون كودكتان غالبا به حركات بدن، وضعيت، اضطراب، لحن و بلندي صدايتان، نگراني و خيلي مسائل اينچنيني دقت دارند كه ممكن است شما از آنها غافل بوده و زياد به اين مسائل دقت نكنيد.موقع صحبت كردن با فرزندتان سعي كنيد نقش بازي كنيد، يعني همه اكثر چيزها را بزرگ جلوه دهيد و در موردشان اغراق كنيد. حدالامكان سعي كنيد با اعتماد به نفس با او حرف بزنيد. بعضي مواقع كه خواسته‌هاي شما با كودكتان با هم فرق دارد، خودتان را شخص سوم خطاب كنيد تا بتوانيد از يك جنگ تمام‌عيار جلوگيري كنيد. به طور مثال بگوييد «مامان مي‌خواد دستاتو بشوره».اين موضوع را بدانيد و جدي بگيريد كه صحبت كردن با لحني قاطع به طرز عجيب و معجزه‌آسايي اثر دارد و موثر واقع مي‌شود. در بسياري از مواقع صداي آرام، قاطع و حركات مطمئنتان براي انتقال پيدا كردن پيام به فرزند شما كافي است، چون در اين صورت به آنها اين پيام را مي‌دهد كه در اين زمينه‌ها خط قرمزهايي وجو دارند كه او نمي‌تواند پايش را از آن‌ها جلوتر بگذارد. حتما در تمام مواقعي كه با كودكتان در حالت صحبت هستيد و يا با او بازي مي‌كنيد و حتي به او غذا مي‌دهيد، تمام خونسردي خودتان را حفظ كنيد و هرگز از كوره در نرويد، چون اين كار باعث مي‌شود كه به مرور زمان بر روي رفتار و عملكرد كودك تاثير منفي بگذاريد و او را نيز ترغيب به اين كار كنيد.

منبع:  مركز مشاوره ستاره ايرانيان-كارهاي كودك را تاييد كنيم يا با او قاطع باشيم؟