سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

آرشیو بهمن ماه 1398

مشاوره خانواده

مشاوره ازدواج

۶۴ بازديد

يكي از سخت ترين و چالش برانگيزترين تصميم هاي زندگي، انتخاب همسر است. در اين مرحله ممكن است شما با سردرگمي هاي زيادي مواجه شويد و بيش از هر زمان ديگري خود را نيازمند كمك گرفتن از افراد متخصص بدانيد.
به همين دليل در اين مطلب قصد داريم تا با شما در مورد بهترين شيوه مشاوره ي پيش از ازدواج، چرايي اهميت آن و مهم ترين مسايل قابل بررسي در دوره قبل از ازدواج بيشتر صحبت كنيم.
مشاوره ي پيش از ازدواج چگونه به شما كمك مي كند؟هدف اصلي مشاوره ازدواج آن است كه شما بتوانيد خودتان و طرف مقابل تان را بهتر و كامل تر بشناسيد، از عوامل خطرناك ارتباطي تان بيشتر آگاه شويد و آموزش هاي لازم به منظو خنثي كردن عوامل خطر آفرين را در كنار يك مشاور متخصص بياموزيد.
در حقيقت مشاوره پيش از ازدواج به شما كمك مي كند تا بتوانيد ديديگاه كامل تري نسبت به وضعيت كنوني تان پيدا كنيد و بهترين تصميم ممكن را اتخاذ كنيد.
marriage مشاوره ازدواج و دو نفر در حال عروسي مهم ترين نكات براي داشتن مشاوره ازدواج موفقيت آميزبا هم در جلسه حاضر شويد و جلسات جداگانه نداشته باشيد.در طول جلسه به صحبت هاي طرف مقابلتان گوش دهيد تا او را بهتر بشناسيد.در طول جلسه صادق باشيد تا بتوانيد ارزيابي واقعي از نتيجه جلسه داشته باشيد.به عبارت ديگر در مشاوره پيش از ازدواج، از آنچه هستيد صحبت كنيد نه آنچه كه دوست داريد باشيد.
نسبت به موارد خطرسازي كه متخصص شما را نسبت به آن ها آگاه مي كند، حساس باشيد و قبل از تصميم به شروع زندگي مشترك، آموزش هاي لازم در جهت بهبود وضعيت را دريافت كنيد.به عنوان مثال در صورتي كه ديدگاه هاي شما و همسرتان در مورد نحوه ي گذران اوقات فراغت با هم متفاوت است، لازم است تا اين تفاوت را در طي جلسات شناخت درماني مديريت كنيد و پس از آن وارد زندگي مشترك شويد.
از بيان نظرات متفاوت تان هراسي نداشته باشيد و هر آنچه براي تان مهم و قابل توجه است را ذكر كنيد.
حضور در جلسات را به عنوان سرمايه گذاري براي زندگي مشترك تان در نظر بگيريد و نه به عنوان هزينه اي بي بازگشت.صبور باشيد و به گفته اي مشاورتان اعتماد و عمل كنيد.مهم ترين ملاك هاي ازدواج موفق چيست؟ممكن است با اين سوال روبه رو باشيد كه مهم ترين ملاك هاي لازم براي ازدواج موفق چيست؟


موارد زير به شما كمك مي كند تا با مهم ترين معيارهاي لازم بيشتر آشنا شويد.
ممكن است براي بررسي برخي از مولفه ها نيازمند گفت و گوي تخصصي با يك مشاور پيش از ازدواج باشيد تا بتوانيد سطح آن مولفه را در خودتان دقيق تر ارزيابي كنيد.
نگرش هاي شما و شريك زندگي تان در خصوص زن و مرد و تفاوت آن ها چيست؟آيا در اين زمينه شبيه به هم فكر مي كنيد؟
نگرش هاي هر يك از شما در خصوص اوقات فراغت، ارتباط با خانواده هاي يكديگر، نحوه ي تبادل پول در بين تان، نقش ها و مسئوليت ها چگونه است؟در مورد مسائل ديني و اعتقادي چگونه مي انديشيد؟ آيا تفاوت هاي قابل توجهي در اين زمينه به چشم مي خورد؟آيا از سلامت رواني و عدم ابتلا به بيماري هاي رواني و يا اختلالاتي مانند افسردگي در خود و طرف مقابل تان مطمين هستيد؟فرد مقابل تان از نظر جذابيت ظاهري نسبي براي شما چگونه است؟آيا از نظر اقتصادي، تناسبي بين شما وجود دارد؟ در صورت عدم تناسب، احساس شما نسبت به اين تفاوت ها چيست؟در صورتي كه از قوميت ها متفاوتي هستيد و يا تفاوت اقتصادي قابل توجهي داريد، تا چه اندازه مي توانيد با تفاوت هاي فرهنگي طرف مقابل كنار بياييد؟آيا از نظر شناختي، عاطفي و اقتصادي توانايي ازدواج را داريد؟آيا تشابه اجتماعي لازم در بين شما وجود دارد؟

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-مشاوره ازدواج

ليسيدن پا

۱۰۲ بازديد

فوت فتيش جنسي با يك وضعيت ذهني خاص همراه است.
كه در آن يك شي يا يك نقطه بدن موجب برانگيختن جنسيت فرد مي شود.
و مشكل اين افراد حاد تر از آن است كه امكان دستيابي به يك ارگاسم بدون هدف خاص فراهم شود.
فتيش پافتيش جذابيت شديد جنسي نسبت به يك شيء خاص مانند گردنبند، جفت كفش .و بوت يا عضو بدن مانند پا و در شكل شديد آن فرد اغلب اين اشيا را از بين مي برد .و  به محض مشاهده آنها، آنها از لحاظ جنسي به شدت تحريك مي شوند.در اين حالت شخص به محض اينكه انگشتان يا انگشپاي فرد ديگر را مي بيند.تحريك جنسي مي شود و از ليسيدن و بوسيدن پاي او به شدت لذت مي برد.كه براي برخي افراد ممكن است دردناك باشد و باعث مي شود فرد به شدت تحت فشار قرار گيرد.علل فتيشيسمفتيشيسم داراي علل متعددي است كه يكي از آنها ممكن است.
مربوط به خاطرات دوران كودكي باشد. روانشناسان، مانند فرويد.


به عنوان جبران بعضي از كاستي ها، فيزيولوژي را در نظر مي گيرند.
در يك فتيش توجه به اين جسم خاص، شخص را از علاقه خود به ازدواج دور مي كند.
و زندگي زناشويي در اين حالت به ندرت اتفاق مي افتد.
مگر اينكه دو طرف با هم در مودر اين علاقه ها هم عقيده باشند .
وگرنه در حالت عادي مشكلات زيادي را در بين افراد  به وجود مي آورد.
اما در فتيشيزم حاد، شور و شوق فرد براي اين جسم خاص چنان شديد مي شود.
كه آن را جايگزين و رقيب عاشق خود مي كند. در حقيقت احساس عشق، محبت.
و توجه به معشوق از بين رفته است و به آن جسم خاص و جنس مبدل گشته است.
اين حالت معمولا بيش از شش ماه طول مي كشد و مي تواند براي مدت طولاني ادامه دار باشد.
و اگر فرد را درمان نكند ممكن است تا ابد در اين حالت باقي بماند.
فتيشيزم حادفتيشيزم حاد باعث ايجاد بسياري از مشكلات خانوادگي .و اجتماعي براي فرد مي شود و نياز به درمان دارد.از آنجايي كه اين افراد دائما مضطرب هستند .و قرار گرفتن در معرض اين اشياء و حتي تحريك آنها با اضطراب، استفاده از روش هاي آرام سازي .
و مقابله با استرس و هيپنوتراپي مي تواند كمك زيادي در درمان فتيش در ميان افراد داشته باشد.
روش هاي ديگري از درمان فاكتوريل در روش هاي قرار گرفتن در معرض اضطراب.
و مهار پاسخ (درمان اجتناب)، تكنيك هاي توقف فكر و ساير روش هاي رفتاري مي تواند استفاده شود.
زنان و ليسيدن پابراي بسياري از خانم ها ليسيده شدن پايشان توسط همسر يا شريك جنسي شان بسيار دردناك است .
يعني تعداد بسيار زيادي از زنان و دختران ليسيدن پا را در شان يك رابطه جنسي .
و مرد خود نمي بينند بنابراين اين مورد مي تواند سبب بروز مشكلات بسيار زيادي براي افراد باشد.
در بين معدود  افرادي نيز اين علاقه وجود دارد يعني زن مشكلي با اين قضيه ندارد.
و حتي ممكن است از انجام اين كار لدت ببرد و از همسر يا شريك جنسي اش بخواهد كه پاي او را ليس بزند.
ليسيدن پا و بوسدن ان توسز بسياري از روان شناسان در زمره اختلالات رواني جنسي در نظر گرفته مي شود.


البته اين علاقه اگر به صورت عادي و با فاصله هاي طولاني تنها براي ايجاد تنوع در رابطه جنسي .
 بين شريك هاي جنسي مطرح باشد نمي تواند اختلال خاصي باشد .
اما اگر فرد به صورت افراطي علاقه به ليسيدن پاي فرد مقابل داشته باشد.قطعا مي تواند در دسته اختلال هايي شناخته شود كه در اينده مي تواند .زندگي جنسي او را تحت تاثير قرار دهد و براي او ايجاد مشكلات نمايد.روانشناسي ليسيدن پابسياري از خانم هايي كه به دفتر روان شناسي مراجعه مي كنند.
مي گويند كه از انجام اين كار و علاقه وافر همسرشان بسيار ناراحت و ازرده مي ششوند.

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -ليسيدن پا

تمركز ندارم

۶۵ بازديد

سوال و دغدغه بسياري از افراد اين است: تمركز ندارم.
بسياري از افراد وقتي متوجه مي شوند كه اين كلمه را مي شنوند.
آنها فكر مي كنند تمركز صرفا در مورد تحصيل و مطالعه است.
اما واقعيت متفاوت است.
علل كمبود تمركزهنگامي كه كمبود تمركز وجود دارد، مشكلات مختلفي وجود خواهد داشت.براي مثال، ناتواني در مديريت زمان، بي حواسي، عدم توجه به ديگران.عوامل مزاحم در كار، سطح بالاي بار ذهني.و معمولا احساس نااميدي براي تكميل كار به طور كامل و منظم.اين مشكلات در طول روز منجر به يك مفهوم جديد تمركز .و تمركز مناسب در زندگي روزمره مي شود.آيا محيط اطراف تمركز ما را كاهش مي دهد.يا از مسائل شخصي يا خانوادگي جدا نمي كند.در هر صورت، نتيجه يكسان است.تمركز نداريد و اين بر كارآيي و احساسات شما تاثير مي گذارد.شماره هاي تماس 01
 فقدان تمركز حسي مشكل بزرگ فقدان تمركز بر ذهنيتي است كه در زندگي وجود دارد.
مقدار انديشه اي كه ما بر روي زندگي روزمره مان صرف مي كنيم.


زمان ما را دزديده است و ما زمان زيادي در مورد آن فكر مي كنيم.
ايده اي كه براي ما مفيد نيست بلكه باعث كند شدن روال موفقيت ماست.اما افراد قدرتمند سعي مي كنند زندگي خود را كنترل كنند.آنها اجازه نمي دهند كه آنها را ناراحت كنند .و سعي  مي كنند زندگي خود را با راه حل ها كنترل كنند.در نتيجه، آنها توجه و تمركز خود را كنترل مي كنند.و حواس پرتي كمتر به سراغ آن ها خواهد آمد.در ادامه چند راهنمايي براي مديريت تمركز و توجه وجود دارد.
و براي كساني كه مي گويند تمركز ندارم بسيار مفيد است.
با انجام و رعايت موارد زير ديگر نمي گوييد تمركز ندارم.
بلكه با انرژي مثبت و كيفيت بهتري به زند گي خود ادامه مي دهيد.
انرژي تمركزمغز ما به تمركز نياز دارد.
با توجه به تحقيقات، زماني كه انرژي ما را به كار بي اهميت اختصاص مي دهيم.

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -تمركز ندارم

ميل شديد جنسي

۶۲ بازديد

ميل شديد جنسي:ميل زياد به داشتن رابطه در افراد چه زن باشند.
چه مرد مشكلات زيادي را براي آن ها به وجودآورده و به نوعي برخي از افراد را به شدت كلافه مي كند.
خانم ها و اقايان زيادي هستند كه مرتبا از وجود ميل زياد جنسي  در طرف مقابل خود اظهار كلافگي مي كنند.
و حتي اين مورد مي تواند براي خود فرد نيز مشكلات و دغدغه هاي زيادي به همراه داشته باشد.
در اين مقاله مي خواهيم در مورد ميل زياد در برخي افراد و نيز راهكارهايي براي به تعادل رساندن .آن از لحاط روحي و و رواني و فكري و نيز فيزيكي و جسماني ارائه دهيم.كه اميدواريم مثمر ثمر و مفيد واقع گردد و بتوان دغدغه هاي افراد را كاهش دهد.فرايند ميل شديد جنسيميل جنسي يكي از نعمت هاي الهي براي بقا است.و اگر اين قدرت در انسان كنترل شود.يكي از اصلي ترين موفقيت هايش در نظر گرفته مي شود.همه چيز مثبت و مفيد است، به شرطي كه كنترل شده و با قاعده باشد.رابطه زناشويي اساس زندگي مشترك بر ميل جنسي زوج ها است، اما گاهي اوقات اتفاق مي افتد .كه يك زن و يك مرد ازدواج خود را به دليل ميل بيش ازحد و شديد  يا بسيار كم از دست مي دهند.هر دوي اين موارد يك اختلال است و باعث ايجاد مشكل در زندگي مشترك مي شود.ميل شديد جنسي يا به معناي صحيح تر و علمي تر، بيش فعال جنسي يك اختلال و مشكل واقعي است .كه از طريق توليد نادرست يا انحرافات جنسي رخ مي دهد.مطالب و مقالات سايت ” مركز مشاوره ” توسط تيم تخصصي مشاوران و روانشناس  تهيه و پشتيباني شده است.
اختلال جنسي اين بيماري موجب نياز ناگهاني رابطه جنسي فرد با ديگري مي شود و به طور ناگهاني افزايش مي يابد .
و افكار جنسي و انرژي و ميل فرد را بيش از حد افزايش مي دهد. دلايل مختلفي نظير اختلالات فيزيولوژيكي مغزي.
يا اختلالات رواني مي تواند به ميل شديد جنسي منجر شود. سكته مغزي، آسيب مغزي.
مانند بيماري آلزايمر و پاركينسون، در ميان بيماري هاي فيزيولوژيكي است كه منجر به ميل شديد جنسي مي شود.
از سوي ديگر، اختلالات روانپزشكي مانند اختلال دوقطبي، اختلالات شخصيت، به ويژه پارانوئيد .و بيش فعالي واضح، همچنين در ايجاد ميل شديد جنسي نقش دارند.استفاده از الكل و مواد مخدر باعث ايجاد تمايل جنسي كوتاه مدت مي شود.و سپس از بين بردن ميل جنسي را سبب مي شود.معمولا اين شرايط كمتر از ده درصد جمعيت را تحت تأثير قرار مي دهد.بيش فعالي جنسي مردانبعضي از مردان داراي ميل جنسي بسيار زياد هستند.و به طور مداوم از داشتن رابطه جنسي استقبال مي كنند.همسران با اين مردان چه كار مي كنند؟براي مثال، اعتياد جنسي بيش از حد، گرايش و حس نياز به يك بيماري براي داشتن رابطه جنسي است.


كه حتي با بيست بار رابطه در روز هم باز برآورده نمي شود. اين بيماري كه يك بيماري مهم است.
نبايد با افزايش ميل جنسي زياد كه به نوعي گرم مزاج بودن فرد است اشتباه گرفته شود.
زيرا در حالت دوم معمولا فرد درخواست هاي زيادي مطرح مي كند.
اما تعداد درخواست ها براي شريك جنسي مشكل افرين نيست.
يك مرد ممكن است هفت بار در هفته رابطه نياز داشته باشد.
كه نيازهايش مي تواند حل شود، و اين يك بيماري مضر نيست.
هيچ آمار دقيقي در مورد شيوع اين بيماري وجود ندارد.
در يك بررسي، شايع بودن اين بيماري در سه درصد  از مردان گزارش شده است.كه اگر درست باشد، يك عدد قابل توجه است.روانشناسان و روانپزشكان اين را به نوعي اختلال رفتاري در نظر مي گيرند.

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -ميل شديد جنسي

مي خوام طلاق بگيرم

۹۶ بازديد

بسياري از افراد مي گويند با توجه به مشكلات و دغدغه هاي زيادي كه در زندگي دارند.
مي خواهند از همسرشان طلاق بگيرند و جمله ” ميخوام طلاق بگيرم“.
اين روزها ورد زبان بسياري از مردم چه زن و چه مرد است.
اثرات طلاق پدر و مادرتا همين اواخر، پدر و مادر از جدايي و طلاق به منظور اطمينان از سلامت رواني فرزندان خود.
و آرامش ذهن خود دوري مي كردند و با وجود اختلافات و دغدغه هاي زيادي كه در ازدواج آنها ادامه داشت.
منصرف مي شدند، اما پس از آغاز دهه هاي جديد، يك نظريه جديد معرفي شد.
كه ساختار ذهني و فكري خانواده ها را تحت تأثير قرار داد.
نظريه جديد بر اين باور بود كه زندگي كودكان در خانواده هايي پر از تنش و درگيري.
تأثير بسيار وحشتناكي بر تفكر و روحشان دارد.
بنابراين جداسازي والدين براي خانواده ها و كودكان اين خانواده ها مفيد است.
با كشف اين نظريه جديد، بسياري از خانواده ها با ميزان بالاي تشنج.
و تنش به اين راه حل جديد دست يافته اند .
و طلاق والدين صلح و آرامش را براي زندگي كودكان و والدين به ارمغان آورده است.
طلاق والدين و كودكاندر خيلي از موارد خانواده ها بر سر تنش ها و مشكلات بي اهميت و مواردي كه خيلي هم مهم نيستند.
تصميم به جدايي مي گيرند كه فكري غلط مي باشد به ويژه اگر زن و شوهر داراي بچه نيز باشند.
كه در اين حالت جدايي مي تواند نه تنها آينده فرزند را تحت تاثير قرار دهند .
كه با ايجاد فشار رواني خيلي زياد بر روي بچه هاي طلاق و گام نهادن آنها در مسير هاي نادرست .
همچون اعتياد بر ان ها تاثير سوء مي گذارد. در برخي از فرهنگ ها، بسياري از والدين هنوز ترجيح مي دهند .
كه در خانواده هاي پر از تنش باقي بمانند تا فرزندان خود را از بسياري از شرايط روحي و رواني خلاص كنند.
و آن را قرباني كردن فرزندان مي دانند، ولي در بعضي موارد نه تنها آنها به كودكان كمكي نمي كنند.
بلكه مي توانند سبب بروز مشكلات زيادي در موقعيت هايي كه مي توانند در دوران كودكي باشند، بشوند.


شماره هاي تماس 01
نرخ بالاي طلاق در ايرانعليرغم نرخ بالاي طلاق در ايران، دليل اصلي بسياري از آنها عدم اجازه دادن به بچه ها براي زندگي و افراد محروم است.
اما خود والدين كه ديگر نمي توانند با هم زندگي كنند .
و خودشان را براي زندگي بهبود بخشيده شرايط آنها همانند مشكلات اقتصادي.

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -مي خوام طلاق بگيرم

نقطه گذاري مغز

۵۸ بازديد

نقطه گذاري مغز: روش درمان نقطه گذاري مغز (BSP) يك رهيافت درماني تقريبا جديدي است.
كه براي دسترسي انجام دادن و غلبه بر آسيب، عواطف منفي و درد به فرد كمك مي كند .
و شامل دردهاي فيزيكي است كه به صورت روانشناسي واكنش مغزي نشان داده مي شود.
تكنيك نقطه گذاري مغزروش نقطه گذاري مغز از طريق كار دويد گرند[۱] بر روي افراد آسيب ديده معرفي شد.
و بسياري از متخصصان سلامت روان كه از اين رهيافت استفاده مي كنند.
آن را يك رهيافت درماني موثر براي يك سري از مشكلات سلامتي روان مي دانند.
و اين مورد جداي مشكلات جسمي از جمله سكته مغزي است .
نحوه كار نقطه گذاري مغز.معرفي و توسعه نقطه گذاري مغز.كارايي نقطه گذاري مغز.مزاياي مربوط به نقطه گذاري مغز.محدوديت هاي مربوط به نقطه گذاري مغز.مقالات ” مركز مشاوره ” توسط تيم تخصصي مشاوران و روانشناس  تهيه و پشتيباني شده است.


نحوه كار نقطه گذاري مغزبر اساس نظر ديود گرند به عنوان يك درمانگر :
 ايجاد كننده اين روش، مسيري را كه مردم نگاه مي كنند.يا به اصطلاح زل مي زنند.مي تواند بر روشي كه آنها احساس درك دارند تاثير گذار باشد.در طول نقطه گذاري مغز، درمانگر ها به افراد كمك مي كنند .تا چشم خود را مسيري قرار دهند .كه آنها را قادر مي سازد تا منابع عواطف منفي را نشانه بگيرند.درمانگران آموزش ديده نقطه گذاري مغز به كمك يك خط كش
به آرامي چشم افراد درمانجو را راهنمايي مي كنند .
تا در حوزه ديد خود “نقاط و محل هاي ذهني” مناسب را پيدا كنند.
با پيدا كردن يك نقطه مغزي در مسير چشم، يك خاطره آسيب زا يا عاطفه دردناك فعال  شود.
كاربران اين روش بر اين باورند كه نقطه گذاري مغز به درمانگر اجازه مي دهد.
تا به سطوح عميق تر عواطف دسترسي داشته باشند .
و تاثيرات فيزيكي آسيب را مورد هدف قرار دهند.
شواهد زيادي بيانگر اين نكته مي باشد كه آسيب هاي تجربه شده .در بدن “انباشت” مي شوند و مي توانند تقويت كارايي مغز را تغيير دهند.اثرات انباشت مغزيبراي مثال، آسيب مي تواند بر روي عواطف، حافظه و سلامت فيزيكي تاثير گذار باشد.
به نظر مي رسد كه رشد مغزي  توانايي ذاتي بدن را فعال مي كند.
و از اين طريق خودش را درمان كرده و آثار آسيب را از بين مي برد.
براي اينكه درمانگر بتواند به موقعيت فيزيكي و عاطفي مربوط به عواطف منفي دست يابد.
متخصصان نقطه گذاري مغز از روشي به اسم “هماهنگي دو گانه” استفاده مي كند.
از طريق اين فرآيند درماگر به صورت همزمان رابطه درماني را هماهنگ مي كند .
و همچنين واكنش مغز – بدن فرد درمانجو را هم هماهنگ مي سازد.

توسعه نقطه گذاري مغزبرخي شواهد بيانگر اين است كه نقطه گذاري مغز.در مراحل اول بر روي سيستم كناري و حدي كار مي كند.اين سيستم يك انباشت از ساختارهاي مغزي است.كه بر روي عواطف، حافظه بلند مدت، شناخت.انگيزش، كنترل انگيزش و برخي ديگر از فاكتورهاي روان شناختي تاثير مي گذارد.كه مي تواند بر روي بهزيستي افراد تاثيرگذار باشند.از طريق اعمال كار گرند بر روي تجربه بدني (SE) و درمان حساسيت زدايي .

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -نقطه گذاري مغز

سنجش جاه طلبي

۷۸ بازديد

بسياري از افراد موفق از ويژگي هاي مشترك برخوردارند:
هوش زياد،انگيزه فراوان،وانرژي قابل ملاحضه،اما چه طور مي شود .
كه بعضي از اين افراد كه در اين خصوصيات با هم وجه مشترك دارند،از بقيه جلو مي زنند؟
او در مورد بيست ويژگي در قالب روانشناسي شخصيت مطالعه كرده است .
سنجش جاه طلبيكه از جمله انها مي توان به ميل به سلطه،عشق،و …اشاره كرد.در حال حاضر مديران سراسر جهان از يافته هاي در جهت تشويق .كاركنان خود براي رسيدن به موفقيتهاي بيشتر استفاده مي كنند.ايا شما داراي خصوصيات لازم براي كسب موفقيت هستيد؟
براي اين كه بدانيد تا چه اندازه قدرت طلب هستيد،پرسشنامه زير را تكميل كنيد .
اين پرسشنامه را از اثارپروفسور مكلند و جان ري .
استادان دانشگاه نيوساوت ويلز استراليا ،جمع اوري كرده ايم .
مطالب و مقالات توسط تيم تخصصي مشاوران و روانشناس مركز مشاوره خانواده  تهيه و پشتيباني شده است.


تست جنسي ، مركز مشاوره ايران ، مركز روانشناسي ايران، مشاوره شغلي آنلاين، مركز مشاوره خانواده ، نوروفيدبك چيست ، تست تفاهم زن و شوهر
ازمون سنجش جاه طلبيوقتي ساعت اداري تمام مي شود .مي توانم فكر كار را از سرم بيرون كنم.درست      غلط
دوست دارم در مسابقات فوتبال ،قرعه كشي هاي بخت ازمايي.و مسابقات اسب دواني شركت كنم.درست      غلط
ادم فقط يك بار زندگي مي كند،براي همين هم داشتن زندگي شاد.و دوستان زيادي مهم تر از رسيدن به موفقيت است.درست      غلط
دوست ندارم چيزي را هدر دهم(غذا،سوخت،كاغذ،…)درست      غلط
من براي انجام دادن كارهاي روزانه خود برنامه ريزي مي كنم.درست      غلط
ترجيح ميدهم با شخصي موافق اما كم تجربه همكاري كنم .تا با شخصي نا موافق اما پر تجربه.درست      غلط
راحت تر هستم كارها را امروز تمام كنم.و انها را به فردا موكول نكنم.درست      غلط
علاقه زيادي به زندگي اشخاص موفق دارم.درست      غلط
در هر كاري كه انجام مي دهم .وقتي نوبت ان مي شود فكر مي كنم.درست      غلط
كارهاي مهم و دشوار را كه ۵۰درصد احتمال شكست داشته باشد .به كارهايي كه از اهميت كمتري برخوردار و لذت بخش تر است ترجيحدرست       غلط
امتيازات ازمون سنجش جاه طلبيبا توجه به جواب هاي زير به هر جواب مشابه خود يك امتياز بدهيد.
۱٫غلط    ۲٫غلط    ۳٫غلط    ۴٫درست    ۵٫درست
۶٫غلط    ۷٫درست    ۸٫درست   ۹٫درست    ۱۰٫درست
امتياز۱۰-۸:
شما كاملا جاه طلب هستيد.
علاقه شما به موفقيت ممكن است به شدت سودمند باشد.اما استراحت و لذت بردن از زندگي راهم فراموش نكنيدامتياز۷-۵:
اندازه جاه طلبي شما به اندازه متوسطي است.مي توانيد با هدف هاي محدودي كه براي خود در نظر مي گيريد زندگي كنيد.

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -سنجش جاه طلبي

آيا رييس ملاحظه گري هستيد؟

۱۰۰ بازديد

نارضايتي شغلي در اين روزها بسيار زياد است.
در بعضي از صنايع اين نارضايتي به ۷۰ درصد مي رسد.
در بازاردشوار كار،نارضايتي از اين حد هم بيشتر است.
در بسياري از مواقع كاركنان به اين نتيجه مي رسند.
كه روسا و مسولان انها را به درستي درك نمي كنند.
شماره هاي تماس 01آيا رييس ملاحظه گري هستيد؟در بيشتر مواقع سرپرستان نشانه هاي كاركناني را كه روز به روز .
از كارشان ناراضي تر مي شوند درك نمي كنند.
از انجايي كه بيشتر سرپرستان به جاي كاركنان به شغل  وكار توجه مي كنند.
وقتي به ناراحتي كارمندي پي مي برند نمي دانند كه با او چگونه بايد كنار بيايند.
اين احتمال وجود دارد كه تا به حال چند بار به فكر افتاده باشيدكه شغلتان را عوض كنيد.
شايد هم تا به حال به اين فكركرده باشيد كه اگر شما رييس جمهور بوديد بهتر مي توانستيد.
شركتي را كه در ان كار مي كنيد اداره كنيد.اما چگونه مي توانيد اين كار را بكنيد؟
ايا مي توانيد ناراحتي و بي قراري كاركنانتان را درك كنيد؟
داوري درباره شما در مورد مديريت تعارض بستگي به اين دارد.
كه چگونه كاركنانتان را درك مي كنيد و نظرتان چه چيز هايي برايشان مهم است.
مطالب و مقالات سايت ” مركز مشاوره ” توسط تيم تخصصي مشاوران و روانشناس  تهيه و پشتيباني شده است.
ازمون رييس ملاحظه گردر ادامه مطلب ۱۰ جمله اورده ايم شما تا چه اندازه مي توانيد يك  رييس خوب باشيد؟


مردها بيش از زنها از كارشان لذت مي برند.درست         غلط
اگر كارگري ناراضي باشد ،سطح توليدش پايين مي ايد.درست        غلط
رضايت شغلي با بالارفتن سن افزايش مي يابد.درست        غلط
مردها براي رسيدن به رضايت شغلي بيشتر از زنان به سرپرستان متكي مي شوند.درست       غلط
رضايت شغليكاركنان جديد رضايت شغلي بالاتري از خود نشان مي دهند.درست        غلط
اضافه كردن حقوق كاركنان بر رضايت شغلي انان مي افزايد.درست      غلط
درمقايسه با پركارها ،اگر به كم كارها و كساني كه بازدهي خوب ندارند .اجازه دهيد در محل كارشان فعاليت هاي اجتماعي داشته باشند .كارايي شان بيشتر افزايش مي يابدمركز مشاوره روانشناسي.درست        غلط
كارگر يا كارمند هرچه باهوش تر باشد،رضايت شغلي اش افزايش مي يابد.درست       غلط
نارضايتي شغلي با ميزان مسوليت كاركنان افزايش مي يابد.درست        غلط
ساعت و موقعيت كار در رضايت شغلي تاثيري ندارند.درست      غلط

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -آيا رييس ملاحظه گري هستيد؟

مشكلات سلامت رواني

۷۶ بازديد

افرادي كه داراي مشكلات عاطفي و رفتاري خاصي مي باشند.
و همچنين افرادي كه داراي مشكلات خاصي هستند كه بر كيفيت زندگي آنها تاثير گذار مي باشد.
مي توانند از روش درماني رفتاري – شناختي استفاده كنند و بر آنها غلبه كنند.
مشكلات سلامت روانيدر اين شرايط، درمانگر و درمانجو به صورت دقيق مي دانند كه كدام مشكل را هدف قرار دهند.
بنابراين يك رهيافت حل مشكل  CBT را تعريف مي كنند كه بر اساس هدف تعيين شده بود.
و مناسب مي باشد. CBT براي درمان موثر مشكلات زيادي به كار مي رود .
كه برخي از آنها عبارتند از:
درمان افسردگياضطرابمشكلات مربوط به وضعيت روانياسترس بعد از آسيبوسواس فكري و اجبارعلائم خستگي مفرط (CFS)علائم شكمي تحريك پذيروابستگي عميقفوبيا هااختلال در خوردندرد مداومالگوهاي خواب نامنظممشكلات جنسيمشكلات مديريت عصبانيتدر حالي كه CBT همانند ساير روش هاي درماني.
براي درمان تعداد زيادي از مشكلات سلامت رواني كاربرد دارد.
مزايا و نتايج درماني مربوط به آن در زماني به ميزان حداكثري مي رسند .
كه افراد درمانجو از فرآيندهاي درماني به صورت كامل پيروي كنند و آنها را انجام دهند.
مطالب و مقالات سايت “مركز مشاوره ازدواج ” توسط تيم تخصصي مشاوران و روانشناس  تهيه و پشتيباني شده است.


تاريخچه روش درماني رفتاري – شناختيدكتر آلبرت اليز[۱] براي اولين بار رهيافت عقلايي درمان خود را در سال ۱۹۵۷٫
و در همايش مربوط به انجمن روان شناسي آمريكا ارائه كرد.
برخلاف روش هاي درمان روان كاوي اوليه كه بر اساس آموزش و عمل بودند.
اليز از نبود كارآمدي و اثربخشي در تحليل كلاسيكي و روان درماني.
مربوط به روان كاوي ناراضي بود. اليز با اين عقيده فرويد كه نيروهاي عقلاي .
مي توانند تاثير قابل توجهي بر تفكرات و رفتار فرد بگذارند، موافق بود.
تضادهاي ناآگاهانه.در نهايت وي بر اين عقيده معتقد شد كه اين نيروها، به دليل تضادهاي ناآگاهانه.
مربوط به دوران اوايل كودكي نمي باشند بر اساس گفته هاي اليز، وي افراد درمانجوي
زيادي را مشاهده كرد كه با وجود اينكه يك شناخت خوبي را از تجارب كودكي.
و فرآيندهاي غير آگاهانه داشتند، ولي همچنان نتوانسته بودند مشكلات خود را حل كنند.
اين مشاهدات اليز را به تفكر فرو برد و وي تصميم گرفت تا به صورت مستقيم.
سيستم اعتقادي و باور هاي افرادي كه تفكرات غير عقلايي دارند را به چالش بكشد.

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -مشكلات سلامت رواني

روش درمان پيوسته

۶۶ بازديد

روش درمان پيوسته و مرتبط يك رهيافت درمان سلامت رواني است .
كه بر مبناي روان شناسي عميق مي باشد و بيان مي دارد .
روش درمان پيوسته و مرتبطكه هر مورد ذهن آگاه و ذهن ناخودآگاه در سلامت روان شناختي.
و عاطفي فرد نقش دارند. اين روش درمان تجربي بر مبناي اصول ساختار گرايي.
و نوروبيولوژوي (شاخه اي از زيست شناسي كه با آناتومي، روان شناسي.
و آسيب شناسي سيستم عصبي بدن سر و كار دارد) شكل گرفته است.
از جمله روش درمان وسواس كه از طرق غير دارويي هم قابل اجراست .
مطالب و مقالات سايت “مركز مشاوره خانواده ” توسط تيم تخصصي مشاوران و روانشناس  تهيه و پشتيباني شده است.
رهيافت تلقيني درمان پيوستهيك رهيافت تلقيني و غير آسيب شناسي ارائه مي دهد.
كه مي تواند براي شناسايي تعدادي از مشكلات به كار برده شود.
افرادي كه براي درمان افسردگي و  استرس مراجعه كرده و از اين روش درماني استفاده كرده اند.
آن را يك روش درماني كوتاه و موثر بيان مي كنند.


ممكن است كه دست يابي به ريشه سيستم تفكري افراد و كشف.و پيدا كردن دلايل مربوط به علايم موجود در آنها و / يا چالش هايي كه باعث شده است.آنها به درمان مراجعه كنند فقط طي چند دوره انجام گيرد.اهداف درمان پيوستهتاريخچه و توسعهرهيافت درمان پيوسته و مرتبط به چه نحوي كار مي كند؟رهيافت درمان پيوسته و مرتبط به چه نحوي مفيد مي باشد؟محدوديت هاي مربوط به رهيافت درمان پيوسته و مرتبطتاريخچه درمان پيوستهبعد از گذشت چندين سال از آزمون و بررسي كردن پيچيدگي ها.
و علل مربوط به  تغيير روش هاي درماني، توسعه دهندگان روش درمان  پيوسته .
و مرتبط يعني بروس اكر و لاورل هالي[۱] شروع به مطالعه و تحقيق كردند.
تا دلايل مربوط به ثبات تغييرات ايجاد شده در برخي از افراد .
و عدم ثبات اين تغييرات در برخي ديگر از افراد را بررسي كنند.
آنها يك زنجيره مشخص از تجارب را شناسايي كرده بودند .
و يكي از روشهاي درماني، درمان استرس با داروهاي گياهي مي باشد.
به عقيده خودشان نياز بود تا اين زنجيره قبل از ايجاد يك تغيير عمده – تغييري .كه منجر به از بين رفتن كامل يك حالت عاطفي بالقوه مي شود.در طول درمان ايجاد شود. آنها به اين نتيجه رسيدند كه الگوهاي خاص.

منبع: مركز مشاوره و روانشناسي ايران -روش درمان پيوسته