جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آبان ماه 1399

مشاوره خانواده

نقش تلويزيون در تربيت كودكان

۳۰ بازديد

تلويزيون يكي از وسايل مدرن است كه در اثر پيشرفت صنعت به وجود آمده است و با تمام منافعي كه دارد، زيان‌هايي نيز با خود به همراه مي‌آورد. كودكان همچون بزرگسالان مايلند تلويزيون تماشا كنند و گاهي نيز آن را بر مطالعه كتاب‌هاي سودمند و ديني و بحث و گفت‌وگو و… ترجيح مي‌دهند. والدين از اين واقعيت كه تلويزيون اطفالشان را سرگرم مي‌نمايد، خوشحال مي‌شوند، اما درباره صدمه‌هاي احتمالي كه بر چشم و مغز كودكانشان وارد مي‌سازند، نگرانند.


كودكاني هستند كه بيشتر وقت خود را صرف تماشاي تلويزيون مي‌كنند، مي‌توان گفت آنها به تلويزيون معتاد شده‌اند. تماشاي زياد تلويزيون عوارضي مثل خستگي، سردرد، كم‌خوابي، استفراغ و… دارد. برخي والدين معتقدند كه تلويزيون مانند داروست و مقدار معيني دارد و بايد درست مصرف گردد و به همين منظور به كودك اجازه داده مي‌شود كه در وقتي معين، برنامه‌اي خاص را ببيند.
وقتي در تلويزيون در يك فيلم سينمايي كه به نمايش درمي‌آيد خشونت ظاهر شود بدون شك افكار، احساسات، عواطف و رفتار كودكي كه شاهد اين‌گونه صحنه‌هاي خشن است، تحت تاثير قرار مي‌گيرد و سيستم انگيزشي او را تحريك مي‌كند. خشونتي كه به صورت تصويري ارائه شود، احتمال خشونت و رفتارهاي ناشي از ترس و وحشت را در كودكان كم‌سن و سال و به‌خصوص پسران، چند برابر افزايش مي‌دهد. اين نوع صحنه‌هاي خشن احتمال جرم و جنايت را در افراد افزايش مي‌دهد.
البته بعضي كودكان بيشتر از بقيه از نظر فكري درگير اين نوع فيلم‌ها مي‌شوند. جنسيت هم در اين مورد اهميت دارد. يعني پسرها بيشتر از دخترها تحت تاثير قرار مي‌گيرند. مواجهه با صحنه‌هاي خشونت در تلويزيون، فعاليت مغز را در كودكان تحت تاثير قرار مي‌دهد و اين تاثير حتي در كودكاني كه در گذشته رفتار خشونت‌آميز نداشته‌اند نيز ديده مي‌شود. فرزندان دوست دارند ساعت‌ها پاي تماشاي تلويزيون، ويدئو و فيلم بنشينند! آنها با اين كار احساس شادي و رضايت مي‌كنند، اما اين رضايت با مشكلاتي همراه است. اگر آنها را به حال خود رها كنند، از تاثيرات بد ذهني و رواني اين مسائل در امان خواهند بود. استفاده بيش از حد از وسايل با چاقي و بي‌تحركي كودكان همراه است و عواقب جسمي بدي به دنبال خواهد داشت. همچنين ارتباط آنها را با پدرها و مادرها كمتر مي‌كند. در نتيجه كودكان فرصت ندارند در مورد مسائل خود با والدين صحبت كنند و به تدريج ارتباطات كمرنگ‌تر مي‌شود و فاصله‌ها بيشتر و بيشتر مي‌شود.

منبع:  مركز مشاوره ستاره ايرانيان-نقش تلويزيون در تربيت كودكان

اهميت رابطه زناشويي براي مرد

۳۹ بازديد

رابطه زناشويي براي مرد  و زن بسيار زياد است.
در اين مقاله ميزان اهميت رابطه زناشويي را مور بررسي قرار مي دهيم.
مزاياي رابطه جنسي بسيار زياد است.اهميت رابطه زناشويي براي مرد
اهميت رابطه زناشويي براي مرد و زندانشمندان از دلايل بسياري به وجود آورده اند كه روابط زناشويي نه تنها يك كار معمول است.
بلكه در طي اين رابطه هورمون ها در بدن مردان و زنان آزاد مي شوند.
كه مي تواند در بهبود سلامت كلي آنها بسيار مفيد باشد.
اگر وقت زيادي را صرف درمان هاي زيبايي كنيد، به خوبي غذا مي خوريد.
به خوبي ورزش مي كنيد و همه اينها را براي سلامتي و زيبايي انجام مي دهيد.


بد نيست بدانيد كه روش هاي ساده تر هم هيجان انگيز استهم طبيعي هم كم هزينه تر.
بهتر است بدانيد كه اعتياد به رابطه جنسي باعث افزايش زيبايي شما مي شود.
در اينجا برخي از دلايل اين ادعا آمده است پوست شما درخشان خواهيد شد.
نياز به رابطه جنسي زوجينبا سكس، مو و پوست شما روشن تر مي شوند.
استروژن كه باعث ايجاد موهاي سالم و پوستي روشن مي شود.
باعث افزايش رابطه جنسي مي شود و منجر به توليد بيشتر كلاژن مي شود.

منبع:  مركز مشاوره ستاره ايرانيان-اهميت رابطه زناشويي براي مرد

نوروفيدبك و اختلال يادگيري

۳۶ بازديد

نوروفيدبك و بيوفيدبك يكي از راهكاري هاي نوين در علم روانشناسي براي درمان و بهبود كودكان مبتلا به اختلال يادگيري است.


هر اختلالي كه در آن موفقيت تحصيلي فرد با توجه به سن و وضعيت هوشي اش و يا با توجه به آزمون ها و معيار هاي خواندن و نوشتن را دچار اختلال نمايد اختلال يادگيري نام دارد. اختلال يادگيري مربوط به كساني است كه در درس ها و زندگي تحصيلي خود شكست هاي فراواني متحمل مي شوند حال آنكه اين كودكان در دسته كودكان استثنايي نيز قرار نمي گيرند و داراي هوش مناسب و متعادلي نيز هستند. اختلال يادگيري در سنين كودكي و در دوران دبستان بسيار شايع است. كودكان مبتلا به اختلال يادگيري با وجود داشتن هوش و اي كيو نرمال و عدم داشتن هر گونه نقص حسي در يادگيري دچار مشكل هستند. اختلالات يادگيري شامل مواردي از قبيل نقص و عدم توانايي در شناخت مناسب واژه ها، خواند كند و نادرست، مشكل در درك رياضي و موارد محاسباتي نظير آن مانند جدول ضرب و نيز مشكلاتي در خواندن نوشتن و درس هايي مانند املاء و انشاء و يادگيري و نوشتن لغات و جملات مي شود. در درمان اختلال يادگيري، روش نوروفيدبك تحول بزرگي به وجود آورده است به طوري كه در درمان اختلال يادگيري روش نوروفيدبك به تنهايي كافي بوده و نيزي به استفاده از هيچ گونه دارو و يا مكمل و يا هر گونه روش بهبود ديگري در كنار آن وجود ندارد. در روش نوروفيدبك معمولا كودك مبتلا به اختلال يادگيري بايستي يك دوره در ماني را كامل كرده و پس از كامل كردن اين دوره درماني شخص تا حد مناسبي بهبود خواهد يافت. تاثير روش نوروفيدبك و بيوفيدبك در درمان كودكان و افراد مبتلا به اختلال يادگيري در بسياري از پژوهش هاي نوين در حوزه تخصصي پزشكي، روانپزشكي و روانشناسي اثبات شده است.

منبع:  مركز مشاوره ستاره ايرانيان-نوروفيدبك و اختلال يادگيري